"Новий Суецький канал на рейках": Єгипет будує свою першу високошвидкісну залізницю

Проєкт вартістю $4,5 млрд має з'єднати Червоне та Середземне моря за три години
У пустелі на схід від Каїра робітники почали прокладати колії для першого в Єгипті високошвидкісного потяга. Проєкт, який міністр транспорту назвав "новим Суецьким каналом на рейках", має з'єднати Червоне та Середземне моря, скоротивши час у дорозі на 660-кілометровій дистанції до трьох годин.
"Зелена лінія", як її називають, є останнім з низки мегапроєктів уряду президента Абделя Фаттаха ас-Сісі. У 2021 році Єгипет підписав контракт на 4,5 мільярда доларів з консорціумом, до якого входить німецька компанія Siemens, на створення першої з трьох високошвидкісних ліній. Влада сподівається, що мережа протяжністю майже 2000 км перевозитиме 1,5 мільйона пасажирів на день.
"Зелена лінія" пролягатиме від Айн-Сохни на Червоному морі до Марса-Матрух на Середземному, перетинаючи Нову адміністративну столицю. Влада також сподівається, що нова мережа перевозитиме 15 мільйонів тонн вантажів на рік.
Будівництво високошвидкісної залізниці є спробою Єгипту модернізувати свою застарілу транспортну систему та вирішити проблему перенаселення в долині Нілу. Створюючи швидкісний зв'язок між новими містами-супутниками та узбережжями, уряд прагне стимулювати економічний розвиток за межами традиційних центрів та розвантажити Каїр.
Однак, як і інші мегапроєкти ас-Сісі, цей проєкт викликає скептицизм. Критики вказують на величезну вартість та сумнівну економічну доцільність, особливо на тлі глибокої економічної кризи в країні. Нова адміністративна столиця вартістю 58 мільярдів доларів досі залишається малонаселеною, і є побоювання, що нова залізниця може спіткати та ж доля.
