Єгипет готується до будівництва мосту в Саудівську Аравію та інтеграції в залізничний коридор Азія–Європа

Уряд завершив проєкт з'єднання через Червоне море та розширює транспортну мережу для участі у світовій торгівлі
Єгипет завершив проєктування масштабного інфраструктурного об’єкта — мосту або тунелю, який має з’єднати країну із Саудівською Аравією через Синайський півострів. Про це в неділю заявив міністр транспорту Камель аль-Вазір. За його словами, країна готова розпочати реалізацію в будь-який момент, обравши найбільш доцільний формат — наземне або підводне сполучення.
Паралельно Єгипет активно розвиває залізничну інфраструктуру з метою інтеграції в транспортний коридор між Азією та Європою. Міністерство транспорту працює над будівництвом семи залізничних магістралей, зокрема трьох високошвидкісних ліній, які з’єднають порт Айн-Сохна на Червоному морі з узбережжям Середземного моря в районі Александрії та з південним містом Асуан.
Міністр наголосив, що сусідні країни — зокрема Ізраїль та Ірак — також вкладають значні кошти в розвиток залізниць, прагнучи долучитися до східно-західних торговельних потоків. Наразі перевезення вантажів між Єгиптом, Саудівською Аравією та Йорданією здійснює компанія Arab Bridge Maritime Co., яка володіє флотом із 13 суден.
Ідею будівництва мосту вперше озвучив у 2016 році король Саудівської Аравії Салман під час візиту до Єгипту. Передбачалося, що цей міст стане частиною масштабного регіонального проєкту, до якого також входить мегаполіс NEOM, що будується на узбережжі Саудівської Аравії поблизу Тіранської протоки.
Єгипет, у свою чергу, активно модернізує приморські порти на Середземному морі, щоб приймати вантажі залізницею та направляти їх в азійському або європейському напрямку. Високошвидкісна лінія, що з’єднає північ і південь країни, пролягатиме неподалік району пірамід, зберігаючи при цьому туристичну привабливість.
Зазначимо, що запланований маршрут, який раніше проходив через історичну зону Абідоса — місця поховань перших фараонів Єгипту — був змінений. Новий шлях проляже по височині, що дозволить зберегти унікальні археологічні пам’ятки.