Непрямий удар по Кремлю: Україна блокує індійський дизель

Київ відмовляється від пального, яке може бути вироблене з російської нафти
З 1 жовтня Україна запроваджує обмеження на імпорт дизельного пального, що походить з Індії. Причиною такого кроку є те, що Індія є одним із найбільших покупців російської сирої нафти, фактично підтримуючи економіку країни-агресора.
Це рішення стало наслідком вимушеної ситуації. Після втрати одного з ключових українських нафтопереробних заводів влітку через російські атаки, трейдери були змушені шукати альтернативні джерела постачання. Значні обсяги почали надходити з Індії — лише в серпні імпорт склав 119 тисяч тонн, або 18% від усього обсягу. Пальне індійського виробництва закуповувало навіть Міністерство оборони України.
Тепер, за рішенням українських органів безпеки, усі партії дизеля з Індії підлягатимуть обов'язковому лабораторному аналізу. Головна мета перевірки — виявити наявність у пальному компонентів російського походження. Цей крок є спробою перекрити один із каналів, через який гроші опосередковано надходять до бюджету РФ.
Це рішення є складним, але принциповим. З одного боку, Україна демонструє непохитність у питанні розриву будь-яких економічних зв'язків з агресором, навіть непрямих. Це частина ширшої стратегії економічного тиску та закриття лазівок у санкційному режимі.
З іншого боку, відмова від значного постачальника створює нові виклики для паливного ринку, який і так перебуває під постійним тиском через систематичні російські удари по енергетичній інфраструктурі. Це вибір між економічною доцільністю та боротьбою за повну ізоляцію ворога.
